1. Müslümanların başını ağrıtan ayetlerden
bir tanesi de Ahzap 37'dir.
2. Bu ayetle, Allah Resulü, evlatlığının
karısını kendine eş olarak alabilmiştir.
3. Ayet indiği dönemde de (6.yy) çok
tartışma konusu olmuştur. Evlatlığının
karısını almak hala sıkıntılıdır.
4. "Bu ayetle, evlatlık olanın, asıl evlat gibi
olmayacağı insanlara anlatılmıştır"
savunması, çok zayıftır.
5. Evlatlığının karısını alamayana bir ZORLUK
zaten olmaz, ayet gerçekten de hoş değildir.
Bu ayet, akıllı bir müminin içine sinmez.
6. Allah resulünün etrafından olan
insanlardan sadece 2 sinin ismi Kuranda
geçer. Birisi Lehep, diğeri ise bu ayette
geçen Zeyd'dir.
7. Bu ayetin pratik pek bir faydası olduğu da
söylenemez, evlatlığın karıyla evlenmek
ayetten önce de , sonra da ayıp/tuhaftır.
8. Ben yaratıcı olsam, Muhammed'e,
"evlatlığın zeyd'in karısıyla da evlenmeyiver,
binlerce yıl millet seni bu yüzden maskara
edecek" derdim.
9. Fahrettin Razi, der ki "Muhammed gönlü
düştüğü kadını almalıydı, evliyse kocası
boşamalıydı"
10. Evlatlığın, Gerçek Evlat gibi olmadığını
anlatmak için, elinden karısını alıp evlenmek
mi gerekir ?
12. Evlat edinme oysa ne güzel bir
davranıştır, onun da içine etmeyin. Ahzab-
37, tamamen budur, zorlamayın ==>
13. Müminlere göre mirastan evlatlığı
çıkarmak için,bana göre Zeyneb'e gönlü
düştüğü için, kaçınılmaz son Evlatlık
Müessesine Verilen Zarar!
14. Köleliğin kaldırılmasında hiç de keskin
olmayan Kur'an, evlatlığın karısı ile
nikahlanılabileceği konusunda çok
hararetlidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder